BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, December 30, 2010

Bukit Kayu Hitam..yang ada bukit yang ada kayu dan yang ada warna hitamnya

Assalamualikum..wbt..awai tol aku nk create aku punya entry kali ni.Selalunya aku dah tengah2 malam baru dapat idea nak tulis.Bukan apa sebenarnya excited nk tulis entry.Tangan ni dah gatal2 nak menaip ni.Pas solat maghrib tadi aku cepat2 on aku punya ladtop dok atas katil sambil aku nk menaip.Sebelum tu aku ada la jugak usya beberapa blog bloggers2 yang lain..wah..dasyat..i like it.Taniah..to all blogger tahniah la..espacially my blog (adoiyai angkat bakul sendri hehehe).Apa ke pelikya tajuk entry aku kan hahaha.Besa la aku xdak tajuk yang sesuai untuk entry kali ni..ples..sapa yang rasa ader tajuk yang cantik untuk entry aku kali ni sedekah jariah kat aku cikit.
Oklah asyik pot pet pot pet ja dari tadi g.By the way arini aku cuma nk cita sikit tentang Bukit Kayu Hitam .Korang pernah dengar x tentang Bukit Kayu Hitam ni??Excatly this is nice place (for yang kaki2 shopping tu..).Tempat dia terletak paling hujung sekali lah dalam negeri Kedah Darul Aman.Kalau dari UUM tu lebih kurang 15 minit.Sebenarnya BKH ni dh wujud lama dah.Tempat ni la yang jadi sempadan Malaysia ngan Thailand.Kira kalo korang sampai ja kat Bukit Kayu Hitam tu tambah2 kalo korang berdiri kat kawasan bebas cukai tu korang boleh nmpak kawasan Thailand iaitu Danok.Tapi kalo korang nk p sampai Danok korang kena la ada passport atau border pass lu kalau x alamatnya korang dikira penceroboh lah hehe.Kalau dah xdak passport n border pass tu korang jalan2 jer kat kompleks bebas cukai tu (mcm aku ngn adik2 aku tadi..huhuhuhu *sedih muncung mulut* kena tinggal kat kompleks bebas cukai sebab xdak passport..mak n ayah ku jer yang p ker Danok)But kat kompleks tu  bnyak jugak brg2 yang boleh shopping..bazar pun ada..
Dulu masa aku p zaman2 dulu banyak lagi kedai yang ada tp this time mcm dh kurang jer..btw ok lagi lah..untuk jalan n shopping apa yang patut..walaupun sikit2..Kat kawasan BKH tu kawalan dia agak ketat.Enforcement banyak cthnya mcm Imegresen,Kastam,DPP,Polis dan Tentera.Kira selamatlah kalau korang pergi heheheh banyak bodyguard.
Lagi satu kalau korang dah berpeluang masuk ke Danok tu apa yang penting korang patut beli adalah pulut ayam..warggghhhhh sedap mavolouse..(sambil telan air liur...,tahan lapar).Ayah n mak aku ader beli masa diorang g Danok..sedap..pulut ayam siam kan jarang orang jual kat area2 Malaysia ni..Kalau kat kompleks bebas cukai tu kalau korang xbeli coklat berguni-guni memang xsah sebab murah sangt..sedap2 pulak tu..sekali makan rasa mcm nk lgi..(ni aku dh sakit perut ni mkn coklat bnyak sangat hehehe).kebanyakannya coklat yang berjenama mcm caldboury,voucheell,kisses,ferrero..apa enth xreti eja..berbelit2 nk sebut pun..dan bnyk lagi lah.Rasa mcm nak kaut ja semua.


Ni gambar kat luar kedai coklat yang ada dalam kompleks bebas cukai tu..Fuh..sedab


Gambar bersama logo coklat Smarties

Ok thats all for today..
Bubye..Bubbye..