BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 29, 2010

Love can make we happy..sad..cry..angry..tension..and miss each others

Assalamualaikum..bloggers2 semua.First of all nk ucap tima kaseh yang tinggi menggunung kepada semua yang follow milo my blog ni dan xjemu2 baca semua aku punya entry yang entah apa2 ini..hehehe.Walaupun entry aku yang xseberapa betul ni(mcm tuan dia jugak ler ) but aku harap korang xboring..dn teruskan follow milo blog aku ni..(bunyi cam paksa jer kan hukhukhuk)..
Oklah ari ni aku nk stoly the moly tentang love.Menurut kajian yang dibuat (fuh..cam doktor falsafah..jgn pcya sgt ngn akuh nih) boleh dikatakan semua orang mengalami love..Sebelum tuh dok sebut love love love tapi korang tau x apa makna love tuh??Meh cini dekat-dekat aku nk stoly mengikut falsafah aku.Love tu aku selalu dengar la orang2 keliling aku dok sebut love tu cinta..love tu sayang..love tu perasaan terhadap seseorang n mcm2 lagilah yang aku dgr..by the way love tu sebenarnya sesuatu yang abstrak dan mempunyai makna tersirat hanya orang yang mengalaminya saja yang akan tahu dan faham apa maksud love tu.So xhairan la jika mcm2 orang bgi pandangan tentang love.
Pada aku love ni boleh buatkan hati aku xkeruan.Sebab dengan love ni lah aku boleh merasa gembira, sedih,menangis,marah,tertekan dan jugak rindu..haihhhh..begitu magiknya love ni kan.Ini aku nk berikan contoh2 antara perkara yg love boleh bgi magik kat perasaan kita
1) Love Make We Happy
-apabila pasangan kita jujur dn hargai kita
-terima kita seadanya
-hormat keluarga kita
-ingat tarikh2 penting dalam hubungan cth besday 
-faham antara satu sama lain dn tolak ansur
-penyayang
-susah senang sentiasa bersama
2) Love Make We Sad
-pasangan kita curang 
-tidak memahami
-panas baran
-cinta kita tak direstui keluarga
-apabila terpaksa berjauhan
-kehilangan love kita
3)Love Make We Cry
-kita dapt tahu pasangan kita xjujur
-sering dimarahi
-tidak mempercayai antara satu sama lain
-menganggap hubungan yang terjalin tidak penting dan mengambil mudah (senang citer kira mcm xserios la dalm hubungan)
-kehilagan love kita
4)Love Make We Angry
-tau pasangan kita menipu
-kita dipermainkan
-xjujur
-cinta dianggap mainan
-menuduh pasangan tanpa usul periksa
5)Love Make We Tension
-Bila bergaduh semua kerja xleh wat stdy xleh apa2 jer la(asyik fikir ja)
-apabila sama2 xnk mengalah
-bila kena memilih antara pasangan dan keluarga
-memerlukan pengorbanan
6)Love Make We Miss Others
-bila berjauhan
-bila bergaduh
-perasaan sayang semakin bertambah
-apabila diri dihargai
-apabila kita memendam perasaan cinta antara satu sama lain

Ini la serba cikit tentang love yang boleh bagi magik pada perasaan kita.Adakah korang pernah mengalami ciri2 seperti diatas??Renung2kan dan selamat beramal.


Oleh itu apabila wujudnya Love dalam hati kita..apa yang paling penting kita perlu bijak mengawal Love tersebut.Sebab Love ni kadang2 boleh buat kita jadi gila,rasa nk bunuh diri n sewaktu denganya.


No comments: