BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, December 31, 2010

Menyambut Ketibaan 2011..dengan Air Mata (PART 2)

Assalamualaikum..sekali lagi kita bertemu.Tapi kali ni dah mula dah tahun baru iaitu 2011.Dah tua rupanya aku ni dah boleh kawen pun(amboi cik gadsi ni gatal noh..).Mcm mana perasaan korang sambut tahun baru kali ni?Mesti best sangat kan.Kongsi2 la dengan aku pengalaman korang.Tak baik tau kedekut ilmu hahahaha.
Entah la aku xtau nk tulis apa.Aku nk tanya kenapa Allah suka uji manusia?Kadang2 rasa berat sangat ujiann tu untuk kita tempuhi.tambah2 orang selemah aku ni.Ketibaan 2011 dimulakan dengan linangan air mata.Kenapa harus ada kesedihan lagi??kenapa??Cukuplah 2010 dah banyak sangat kesedihan yang terjadi sampai saat ni masih berlegar dalam ingatan.Apakah kali ni sejarah tu akan berulang.
Mesti korang kata aku ni entah apa2 tapi inilah yang terjadi pada aku tepat jam 12 mlm 1 JANUARI 2011.Aku sedih sangat korang..first aku sambut tahun baru ayah dengan mak aku xdak di rumah sebab ke Hatyai..sedih sangat tapi xpa aku faham apa pa pun IBU ABAH..SELAMAT TAHUN BARU DARI ANAK MU..YANA SYG ABH DAN IBU..TERIMA KASIH ATAS SEMUA KASIH SYG YG DIBERIKAN SELAMA NI.
Kesedihan aku ditambah pula bila orang yang aku tunggu2 orang yang aku harapkan bgi ucapan sempena 2011 orang yang penting dalam hidup aku seolah2 xwujud.Mungkin korang kata aku ni entah apa2 tapi aku xminta banyak cukup sekadar ucapan .Aku xharap lebih aku xminta hadiah bunga aku xminta apa pun cukup sekadar beri ucapan.Xpalah mungkin nasib aku mcm ni aku redha dan aku pasrah.
Tidak habis disitu air mata aku  bertambah-tambah menyentuh bumi apabila Anak Hemster yang baru membesar baru nk kenal erti hidup mati dengan keadaan berlumuran darah dalam sangkar dia.Ya Allah sedih sangat.Korang tahu,walaupun cuma binatang tapi aku dapat rasakan ketenangan.Bila aku sedih hemster2 tulah jadi peneman aku.
Apalah dugaan semua ni..kuatkan hati aku dan tabah kan hati aku untuk tempuh semua cabaran dan dugaan di tahun 2011 ini.insyallah..samalah kita..

 p/s:Jagalah kebersihan alam sekitar anda mampu mengubahnya
(entry yang xdak kaitan dengan tajuk hanya iklan semata-mata)

kini kau kata hye hye
ku katakan bye..bye..hehehe

No comments: