BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, January 4, 2011

Sayang..sayang Seribu Kali Sayang

Assalamualaikum wahai blggers bloggers sekalian alam.Menulisnya saya disi adalah (wah..mcam nk masuk pertandingan sajak la pula ko ni yana hehehee) sambung2..untuk menghilangkan rasa boring saya di petang hari yg agak panas cuacanya.Boring gila2 ni xtau nk wat apa Bangun tido mkn tgok tv tido mkn tgok tv..e2la rutin harian aku semenjak menghabiskan cuti semester dirumah (dengan beras2 pun aku habiskan huahuaaaaa)Mr Azrul jangan marah k sebab berat badan dah bertambah *sambil muncungkan mulut dan masam kan muka*.
Aku ni dah pening kepala sangat dah.Kalau orang len pening kepala sebab xcukup tido ka,study sampai tengah malam ka letih wat keja ka tapi aku ni pelik pula aku pening kepala sebab TERLEBIH X WAT KEJA DAN X TAU NAK WAT KEJA APA (statement panas kalau mak aku dengar ni confirm kena berleter..ibu maaf yer).
Dalam pada aku dok boring ni aku tetiba teringat dekat semua orang yang aku sayang (alamak dan pendek umor ka aku ni ???*sambil berfikir dan mencubit-cubit pipi sendiri*)Sebenarnya dalam sedar atau x sedar kalo korang nak tahu sebenarnya keliling kita ni ramai sangat orang yang sayang kita.Cuma kita jer yang xtahu..Cuba kalo kita sedar kata semua orang sayang kita confirm kita rasa diri kita ni dihargai (kadang2 rasa macam artis pun ada kan kan kan).
Tapi andaikanla suatu hari ni korang dapat tahu ramai sangat orang yang syg kat korang korang (termasuk aku..nk interframe jugak) apa korang nak wat?Korang bukan anak orang kaya nak buktikan yang korang sayang mereka (orang yang sayang korang) melalui pemberian harta ka emaska kereta ka n sewaktu denganya lah.Jadi mengikut firasat aku (yang xleh dipakai ni..)Bukti yang kita boleh tunjukan atau hargai orang yang sayang kita adalah melalui hati yang iklas dan tulus (semurni TOP..hahah iklan kejap)dalam menyayangi orang yang sayang diri kita.Orang yang sayang diri kita xyah la nk mengharap balasan yang lebih2 pula kalo mcm tu e2 bukan dikira sayang e2 dikira ambil kesempatan...serupa mcm xiklas lah senang cita.
Lagi satu kadang2 kita ni malulah seganlah nak bagitau yang kita sayang kat semua orang yang menyayangi kita (orang yang xsyg kita pun kita kena syg jugak tau)mulut ni kdg2 tersa mcm ada batu jer,jadi pandai2 lah korang fikir mcm mana cara korang nk gtau yang korang sayang pada semua orang.


cara meluahkan rasa sayang ikot cara yana
to all my family , friend , mylove , & all people

Sebelum nak tutup diari lipat ni terimalah,,,,
marilah semua syg menyayangi
sesama keluarga
syang sesama insan
syangkan guru2 sayang rakan-rakan 
sayang semuanya...

bye...bye..


No comments: